Translate

piątek, 29 lipca 2016

Letni luz

Wiem, wiem. Nie raz, nie dwa słyszałam, że w pewnym wieku "nie wypada".
Tyle, że ja nie bardzo rozumiem dlaczego. Kto tak powiedział ? Kto o tym decydował ?
I co to znaczy "w pewnym wieku"?
Czy ktoś potrafi mi to wytłumaczyć?
Zastanawiałam się nad tym długo i doszłam do wniosku, że ta "przypadłość" dotyczy Polski.
To tu wciskają nas w "sztywne ramy" i  krytykują wszystko co robimy.
Mieszkałam kiedyś daleko od Polski i tam nikt nie zwracał uwagi na to co nosimy i robimy jeżeli tylko mieściło się to w granicach ogólnie dopuszczalnych. Mało tego, obcy ludzie wspierali się i cieszyli jeżeli mogli pomóc. Sama doznałam tego na własnej skórze.
Za to tutaj (Polska) odkąd pamiętam oceniano mnie, krytykowano, czy wręcz karano za "zły" wygląd.
Tym złym wyglądem był np. w 8 klasie podstawówki wąski złoty pasek, którym przewiązałam wielką flanelową czarno-szarą koszulę mojego dziadka. Paska tak na dobrą sprawę nawet nie było dobrze widać, a jednak :-)
To tu decydujemy, że ktoś jest "stary" i określamy co powinien robić czy nosić.
Sama kilka lat temu usłyszałam, że firma mnie zwalnia, bo: "stawia na młodych".
Miałam wtedy 41 lat.
Firma, której poświeciłam 14 lat życia- o ironio, właśnie tego młodego :-)
Po szoku i chwilach zwątpienia uznałam, że nie pozwolę na to aby ktoś decydował za mnie co mam robić czy nosić. Trochę to trwało, ale odkryłam nową "ja" i zaczyna mi sie to coraz bardziej podobać.
Ostatnio usłyszałam od mamy: "czy ty zwariowałaś?!  I po co Ci te zdjęcia"?
Bo mam na to ochotę?  Bo mnie to bawi? Bo dlaczego nie?
To moje życie i muszę je przeżyć tak żebym niczego nie żałowała, bo jak ktoś powiedział "wczoraj nie wróci, a jutro może nie nadejść".
Dlatego dzisiaj "siątka" w krótkich spodenkach.- bo podobno "nie wypada "







Spodenki- Sinsay
bluzka- INNA

4 komentarze:

  1. Fajny post, podoba mi się twoje podejście do mody.
    Moim zdaniem powinno się nosić w każdym wieku to co się chce nosić. W czym się najlepiej wygląda.

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięęękuje !!!!!! też tak uważam. Teraz :-)
      A dzięki temu blogowi coraz bardziej mi dobrze w swojej skórze. Polecam i pozdrawiam

      Usuń
  2. Sami decydujmy o sobie i nie pozwalajmy, żeby ktoś to robił za nas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Zakładam grupę " bunt siątek" :-)
      Kto się przyłączy? :-)
      Pozdrawiam goraco.

      Usuń